Soft fredagspass

Dagens pass blev otroligt slappt:

08:00-08:30 Uppvärmning och töjning av muskler
08:30-09:00 Leka (volleyboll)
09:00-09:30 Mr Lee kom och pratade med några om deras visum så då blev det mer stretching.
09:30-10:15 Wushu
10:15-10:35 Prata, stretcha, hoppade runt och lekte (ditang, drunken, masken och liknande)
10:35 ställde upp och avslutade lektionen.

Men den lilla stund det faktiskt blev wushu blev det väldigt intensivt för oss som körde, var nämligen bara fyra stycken och ibland blev vi tre då MeiLian blev för trött och var tvungen att vila i lite då och då. =)
Efter passet lärde jag mig 8 stegsformen i taiqi, bara för skoj skull. Får öva lite nu i helgen så jag kommer ihåg den.

Nästa vecka kommer nog bli skoj, tränarn utlovade lite dui lian (tvåmansfight) och vi kommer lära oss ?24? stegsformen i taiqi. Kommer inte riktigt ihåg hur många steg det var men har för mig att det var 24.


KOmmer bli super skoj med duilian i alla fall och tycker synd om dom som missar det (alla som är sjuka), dom som skippar passen för att dom är för lata får skylla sig själva. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0