Kina vs Sverige

Läser på många av andras bloggar att det söar i sverige och ni lägger upp jätte mysiga bilder. Blir så himmlans avundsjuk!! Men förra vintern jag var här i Kina så fick vi faktiskt snö en eller två gånger. Men den får inte ligga kvar särskillt länge när den väl kommer eftersom kineserna är snabba ut med sina kvastar och sopar bort allt.

Hur mysigt ni än har det med er snö nu så vet vi alla att den inte kommer ligga kvar. Det kommer bli slaskigt och jobbigt, det är sånt jag får hålla i tanken när jag blir allt för anvundsjuk.. haha
Fast å andra sidan så har jag det riktigt mysigt här där det fortfarande är höst, och när jag kommer hem till sverige i februari så brukar det ju fortfarande finnas snö.
image62

image63
Men idag när vi har en sån här fin dag så gör det inte allt för mycket att ni har snö, för det här är allt bra mysigt det också.

Var precis och hämtade tvätten som vi lämnat in för två timmar sen. Ganska skönt att inte behöva tvätta själv, och det kostar bara 4RMB per maskin att lämna in det. Vi skulle kunna låta dom torka kläderna, och hämta dom dagen efter men förut när vi gjorde det så luktade ofta kläderna rök när det var klart. Som att dom hade eldat i rummet där kläderna hängt. Nu mer hänger vi dom själva på rummet, går lika bra det tycker jag.
 image64

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag som tyckte att jag hade varit här länge... fast det är ju lite lättare om man är två som åker. Jag åkte hit helt själv, så börjar bli lite trött på att vara här

2007-11-10 @ 06:43:48
Postat av: Madeleine

Jag som tyckte att jag hade varit här länge... fast det är ju lite lättare om man är två som åker. Jag åkte hit helt själv, så börjar bli lite trött på att vara här

2007-11-10 @ 06:44:00
Postat av: Madeleine

Blir lite avundsjuk, har inte träffat svenskar sedan jag kom hit.. med undantag för de som kommit och hälsat på. jag bor dess utom i ett område utan utlänningar. här bor bara jag, så jag är kändis i området. inklusive polisstationen

2007-11-10 @ 08:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0