Mage, rygg och stön

Var borta i hallen för att träna som åvan skrivet, mage och rygg. Som vanligt kollade jag lite på skollagetsträning först och filmade några av deras hopp inför filmklippet jag ska sätta ihop senare. Men det var bara en av dom som är riktigt bra som tränade idag. Vet inte vart dom andra är, skulle kunna vara någon tävling som håller på nu.

Sen gick vi bort till "vår" del av hallen. Försökte spela lite fjäderboll först men det var svårare än vanligt. Noll motorik och jag missade bollen helatiden, trodde jag hade foten på rätt ställe men tydligen inte.. haha var i alla fall likadant för Zacke så jag behövde inte känna mig helt sämst.

Sen kom "Stönis" när jag skulle börja köra rygg. Stönis är en judo kille som är på vår wushu matta och övar rullningar, när judo mattorna är alldeles brevid och helt tomma. Som om inte det vore nog för att bli irriterad på honom så stönar han också högt för varje rörelse han gör. Fast det kan man ju faktiskt inte göra annat än att skratt åt. Faktumet att han tar vår plats för helt fel sport är något vi alla blir arga över och tveker inte för att stå och vifta med svärden jobbigt nära för att han ska fatta vinken.. =) Vilket han faktiskt verkade göra idag för han flyttade till judomattan. Yee wushu folket segrade... eller dom arga utlänningarna, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0