Magträning!

Funderar på om jag ska börja skriva små träningstips då och då. Vet ju hur svårt det kan vara att komma igång med att träna även om många av er säkert vill.
Förhoppningsvis kan ni hitta en övning som passar just er!

För att göra det lite lättare lägger jag till min första nya kategori: "Tränings tips", och hoppas på att den kommer komma till bra användning. =)


Eftersom magen är en av dom viktigaste musklerna för att slippa onödiga ryggsmärtor, få en snyggare hållning och genom att ha en stark mage kan ni även köra flera andra övningar.


En av dom helt klart bättre övningarna för just magen är liggandes på rygg med benen uppe på en pall eller liknande.

image111image112
Pressa ner fötterna mot pallen och låt helatiden svanken vara kvar i backen!! Armarna kan du ha på bröstet eller uppe vid huvudet beroende på vad du orkar. Gå INTE hela vägen ner mellan varje, se till att skulderbladen inte nuddar marken innan du vänder och går upp igen.
Gör 15 repetitioner, vila sedan 20sek och kör igen, sammanlagt 3 ggr. Det behöver inte ta tid för en effektiv träning!!

Sen är det jätte bra om man kan göra det 2-3 gånger i veckan!!
Några frågor eller är allt solklart? vad gillar ni mina jätte fina bilder då..haha


Kommentarer
Postat av: Bosse

Kanonfina, ska köra några några dagar så får vi se om jag kommer upp sen.
Bosse

2007-11-16 @ 13:55:51
Postat av: Ylva

Haha, värsta konsnärligt! ;) träningstips är bra!

2007-11-21 @ 16:51:00
URL: http://hockeyflickan,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0