tränings läxa

Tisdag. Idag ska jag alltså lyckas kasta ut folk från träningspasset om dom inte sköter sig =) Kommer nog gå fint om jag tilllåter mig själv att bli arg på dom. Hoppas bara dom inte ska gnälla en massa och inte gå ut, då kommer jag börja fundera på det där med att använda eleverna för att visa olika användningsområden på sparkarna.

Jag vill också börja se mer resultat bland avancerade som säger att dom vill tävla. Vill dom verkligen tävla så handlar det inte längre om att komma ett par gånger i veckan på träningar och bara ha roligt. Visst går träningarna bättre om man tycker dom är kul, men när dom kommer dit och så fort vi rättar något säger dom "jag vet" och ändrar inte ett skit på nästa spark/hopp ändå då känns det lite hopplöst. 

Ok jag vet att det är svårt att sträcka på ett ben som man redan tror är rakt och som säkert känns rakt. Men man säger inte till tränarn att nästa man gör är bättre när det inte syns någon skillnad!

Dom som vill tävla ska nog börja få lite "läxor" att göra, för nu klarar jag inte av att vänta två år till för att dom ska bli dubbelt så bra som dom är nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0