Låt huvet klara hoppen

Då var det söndag igen. Blev en massa extra pass på jobbet så tyvärr har träningen fått ta stryk. Men idag är jag ledig och har hunnit med ett två timmars pass med avancerade och min sträckning gjorde inte allt för mycket protester. Fick köra lite extra uppvärmningssparkar men sen var jag igång, och hade flyt. Det kändes lätt att både snurra och hoppa. Tornado 540 till stillastående, om jag bara hade böjt på benen också så hade jag vart ännu mer nöjd. Men eftersom jag var på bra humör så fick det duga ändå. =)
Nu ser jag fram emot kvällens pass uppe i stockholm då två av våra elever ska följa med. En som var med förra veckan å så en som var sjuk då och inte kunde komma med. Eftersom det oftast är ÄNNU lättare att hoppa på deras lite tjockare wushumatta så har jag nu ganska höga förväntningar på mig själv inför kvällen. Får ta och förbereda mig genom att titta på massa wushu klipp från kina och tänka hur jag själv tar i för att klara hoppen. Brukar underlätta om man vet i huvet hur man ska göra för att sen låta kroppen göra jobbet som man redan vet hur det ska gå till.

Btw kan nån berätta hur man gör den lilla cirkeln när man vill skriva teckenet för grader?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0