Rent hus ger träningslust

Igår kväll blev det två rundor genom stan. Har man hittat en runda som känns bra att springa så är det ju dumt att försöka hitta en annan bara för att jag vill springa längre, då tar jag heldre samma men två varv. Den är ju bara 1,5km ett varv så det blir inte så mycket ändå. Rundan jag oftast sprang förut var ju 3km. Så två varv borde det kanske bli lite oftare, men är man ute varje dag så blir det ganska segt. Får ta med mig klockan nästa gång jag tar fler varv för att se om jag håller samma fart helatiden eller om jag börjar slappa efter ett tag. Annars är mitt vanligaste problem att jag tar det mer lugnt i början om jag vet att jag ska hålla på en längre tid, utifall att det blir jobbigt. Jäkligt dum tanke egentligen. Bättre att köra slut på sig, orkar man inte i slutet så orkar man ju inte. Det är ju värre att vara klar och känna att det skulle vara lätt att köra mer.

Idag har vi vart och städat i träningsladan så är det lite roligare sen att komma dit och träna. Själv tänkte jag inte på att det var så skitigt men när det väl var sopat och ihop plockat så var det en stor skillnad och jag ställde mig genast och övade slag med gummibandsmotstånd.

Spring rundan idag kommer växlas mellan jogging och tokkuta, så jag väntar tills det har blivit mörkt ute. Dels för att det är skönare att springa då, känns mycket lugnare ute, och självklart för att man inte syns. =) Men det gäller att taima så inte frosten hinner komma och jag står på näsan när det är dags att spurta.

Imorse gjorde jag klart halsduken så den ska självklart få föja med ut idag på löparrundan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0