En kämpe

Kvällens wushu pass hade ett riktigt bra styrkepass i sig. Vi var bara tre stycken som körde, alltså bara en elev å så jag och Zacke. Det blev stationer en som vi hoppade upp och ner på plintar, en med tjockmatta där det var djupa benböj med upphopp och sista grodhopp fram och tillbaka. 30sek på varje station i tre varv, mjölksyra jag lovar!
Sen hade vi en HEL minut vila innan det var upphopp med ett ben på plint 15rep på varje ben, 3set utan vila. Sen var det perfekt för att stretcha, jätte varm och mjuk. Så jag satsade på ett ben på varsin plint och stretcha spagaten ordentligt. Det är så skönt när det inte gör onte att strecha utan jag känner bara hur musklerna blir längre medans jag sitter där och bara slappnar av. Tänk om det kunde vara så varje gång.
Sen kom det, har nog inte haft känslan sen i kina, att ha tränat så pass bra att jag bara vill lägga mig ner och sova direkt på stället, ögonlocken håller på att rasa och benen vika sig. Jag kommer snart ha träningsvärk.

Försökte få hjälp av metros träningsexpert om varför det inte är riktigt jobbigt att köra med tunga vikter, hon hade inget direkt svar att ge men det kunde vara att fler muskler kopplades in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0