Vart går din gräns?

När slutar det vara en lek?

Träningen alltså, när man var liten skulle det ju bara vara en lek allting även om det var match i fotboll mot ett annat lag. Det viktiga är att ha roligt, det är bara en lek. Slutar det när dom börjar tjäna pengar på sporten, eller är det i en viss ålder då man inte leker längre? 

Jag ser ju inte min träning som någon lek, trots att jag inte tjänar några pengar på det. För mig är det själva tävlandet som gör skillnaden, för Zacke är det viljan att vara bäst, vilket jag tycker är samma sak eftersom tävlingen är sättet för att se hur bra vi är.
Min vän M som spelar hockey och även har matcher ser sin träning som en lek, trots det vill hon bli bättre helatiden. Men hon satsar inte på landslaget, så det visar väl att viljan om att bli bäst är en stor faktor.
Så har vi J han tränar wushu som mig, han vill inte bli bäst men ser inte träningen som en lek. Men det tolkar jag bara som att viljan att bli bäst finns där. Han har bara gett upp hoppet.

Missta inte lek med roligt nu bara. För roligt det måste man ha, till en viss gräns. Vi måste alla kunna träna på allvar men fortfarande ha kvar glöden för vår sport om vi verkligen vill bli bra. Det räcker inte att ha viljan att bli bäst, man måste samtidigt älska det man gör annars ger vi upp lätt för att satsa på någonting annat istället "bara jag blir bäst på nånting"

Kommentarer
Postat av: Sofia

vilken snäll pojk :)

jaa kyckling är minsann gott och ja jag hoppas också att frisyren blir bra :)

2008-12-15 @ 22:11:51
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0