En timme på rygg.

Nu har jag vart ute och ridit... På en häst!! Det trodde man ju inte om mig. Sist jag gjorde det var jag väl 7 år. Jag lyckades sitta kvar där uppe även om det inte alltid kändes som om jag skulle göra det. Det var roligt trots att det var han som bestämde vart och hur han ville springa runt. En gång fick han för sig att springa rakt ut på en äng när Fia och Jenny sprang på vägen. Drog i tyglarna så hårt jag kunde och lutade mig bakåt men det hjälpte inte mycket, han hade bestämt sig för att springa iväg med mig åt helt fel håll tydligen. Tillslut blev jag arg på han och skrek "stanna", kanske inte något komando man brukar använda till hästar vad vet jag men det fungerade i alla fall.
Trav heter det väl när hästen "joggar" eller vad man ska säga, det var i alla fall svårast och i början kändes det som om jag mest bara skumpade runt. 

Skadorna jag hade i vänster knät och i ryggen för ett par år sen kändes ganska mycket när man satt där och spände sig för fullt, så jag borde nog inte rida allt för ofta, och nästa gång måste jag ha knäskydd.
Fia tog några bilder så jag kanske kan få ta något från henne sen så får ni se hur "jätte cool" jag var. Kändes som om jag såg hur dum ut som hellst så det är inte bra för min coolhetsfaktor att visa dom bilderna men lite kan man väl bjuda på. =)

Kommentarer
Postat av: Nadja

oh va kul!! ja vill åxå rida ju! =)

2008-02-20 @ 16:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0