Fullt upp

Dom senaste dagarna har jag mest jobbat med wushun på förmiddagarna och på eftermiddan så har det vart andra jobb. Så träning har det inte blivit nått av försen igår. Då var jag med på sommarens andra träningspass. Shit vad rörigt det var. Men efter uppvisningen så ska vi fixa till den riktiga träningen så det blir ordentligt. För såhär kan vi inte ha det!
Zacke vill nog bara ge upp alltihop. Han tycker det går alldeles för långsamt för dom att bli bra, att dom inte tränar tillräckligt mycket på tiden utanför träningspassen. Förut gav vi dom avancerade lite läxor, men sånna glömdes lätt bort.

Men eftersom jag inte börjar jobba försen 13.30 idag så ska jag väl försöka lösa problemet så Zacke slipper vara irriterad efter varje pass. Problemet är bara att jag själv också vill träna ibland. Men som jag hörde någon säga, "har man det inte bra är det oftast ens eget fel." Vi valde ju att starta gruppen med hopp om att få några bra att kunna träna med. Men efter två år börjar vi fundera på om det nånsin kommer hända.
OK nu ska jag inte säga att alla är lika hopplösa. Vissa lyssnar faktiskt på vad vi säger och blir långsamt bättre. Men majoriteten kan vi behöva säga samma saker till under varje pass hela terminen utan att någon förändring sker. Jaja jag kanske är lite elak mot eleverna nu när jag sitter här och skriver att dom är dåliga. Men jag lovar att säga det till dom också så ni inte tror att jag snackar skit om dom utan att dom vet om det. För jag är snäll och ska berätta för dom hur dåliga dom är också. Å nu har dom valt vilken typ av träning dom vill ha under sommaren, motion eller tävling, så då kommer vissa få höra lite mer att dom är dåliga. =P

Nu ska jag sitta och tänka ut lite saker om sommarträningen, nått i stil med mer regler, utskällningar och straff. Folk ska petas ur avancerade om dom inte tränar tillräckligt bra eller helt enkelt inte passar i den gruppen. Men riktigt bra kan vi inte få det försen till hösten, då det ska bli en liten tävlingsgrupp som består av fler än Zacke och mig. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0