Bogsering

Idag blev det ingen backträning. Istället roade vi oss med att bogsera bilen i två timmar.
När Zacke var på väg till jobbet imorse la nämligen bilen av mitt på motorvägen, så hans pappa fick åka från jobbet och bogsera bort den. Då körde dom bara till närmsta parkering och ställde den där. Nu när Zacke slutade och skulle hem så åkte jag och Daniel iväg och mötte honom. Daniel kollade om det var något lättare problem som kunde åtgärdas på plats, men det verkade det tyvärr inte vara. Om jag fattade det hela rätt så var väl problemet nått med att motorn inte fick nått bränsle. Vill så gärna kunna sånt där så jag kan ficksa bliar själv!!

Det blev i alla fall till att bogsera, mitt i allt tog batteriet slut och det snöade så vi körde på att ta av ena vindrutetorkaren som vi satt med i handen istället för att kunna se nått. Jag hade ganska roligt fram tills mina fötter började göra ont av kylan, då skrattade jag inte lika mycket längre. =) Linan gick av två gånger, första gången inne precis påväg ut ur Södertälje så det var massa bilar runt omkring och vi hamnade mitt i vägen. Haha då hade jag kanska skoj igen, varnings blinkersen fungerade inte eftersom vi inte hade något batteri kvar. Så jag plockade fram varningstreangeln och ställde mig en bit bort med den tills killarna var klar att åka. Nästa gång den gick av var det mitt fel. Bromsarna slutade fungera i en nedförsbacke så jag slet åt handbromsen men sen när Daniel åkte vidare så var jag för svag för att kunna få ur bromsen igen. hehe oops kanske måste träna armarna lite mer. =)

Men det var ganska roligt trots att vi blev stelfrusna, tyvärr hade jag inte med mig kameran att dokumentera med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0