Helform Ojojoj

Flås flås.
Hjälp dålig kondition! Idag tog jag mig iväg till träningshallen själv med planen att köra helform för första gången.
Eftersom vi inte har någon sterio att köra bra träningsmusik i så blev det till att lyssna på massa låtar innan jag gick iväg så dom ekade i huvet. Haha Inte för att det är tomt där inne men det hjälper när man ska träna om man som max tänker på musik. =)
Inne i hallen och fläkten brummar för fullt, jag börjar gå igenom svärd lite lätt efter ett par delar kan jag börja köra ordentligt. Halvform 4 ggr innan jag byter till handform där det också blir halvform fyra gånger. Det är konstigt vad jobbigt en sak är när man vet att man måste köra vidare efter. Om man tillexempel ska göra en hoppkombination säg frammåtspark och sen tornado så känns det inte alls jobbigt eller vidare svårt. Men om man vet att efter att man har gjort det ska man göra en waibai och en massa tekniker och sen en hel del till då blir flötsligt dom där första hoppen också väldigt svåra. Man ska inte tänka så mycket framåt utan bara fokusera på just den saken man gör precis för sekunden. "En jätte snabb spark" "Spring" "Hoppa" "Slappna av i svepet" "pobu"...osv...

Jag avslutade passet med helform svärd och sen alla springdelar i handformen, jag var alldeles för trött för att klara hel handform. Sen var jag spyfärdig och vinglade hemmåt. Haha roligt, men inte bra att bli så trött. Nu blir det till att köra minst en helform varje dag fram till tävlingen och en massa massa halvformer!!

Nähä en proteindryck och sen ut till Hållsta backen och springa ett par gånger. Här gäller det att pressa kroppen så långt som möjligt och lite till så den blir jätte glad på tävlingsdagen då den bara behöver köra två former.. haha.
Å vad jag blir inspererad av att se bra människor köra wushu. Synd att vi inte är i kina längre och kan se dom live varje dag. =( Saknar vårt skollag och kvällsgruppen som är med här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0