bakning

NU sitter jag här och äter en ordentlig frukost, lite sent kanske. Jag som gillar att gå upp vid 7 tiden och nu börjar jag vakna först vid nio, inte alls kul. HIttade ett måttband här på skrivbordet och jag passade på och mätte mig runt midjan, något jag inte gjort på nått år. 71cm har för mig att det var nått liknande sist jag kollade också. Tänkte genast att det lät mycket och satte upp målet att jag ska komma ner under 70 i alla fall. Men efter att jag tog bort bandet och höll upp dom där 71 cm i en oval framför mig så kändes behovet inte så stort längre. Då var reaktionen istället "shit, sådär liten är jag inte i spegeln" Men uppenbarligen måste jag väl vara det, inte så konstigt att jag jämt tror att jag ska ha större kläder än vad jag behöver. Snart har jag glömt bort det och blir lika chockad igen när jag inser att jag är mindre än jag tror. Hittar ofta folk som jag tror att jag är lika stor som, men när dom kommer nära mig så inser jag att jag måste titta upp på dom.

Hur som helst, igår blev det faktiskt vila det enda jag gjorde var 40armhävningar. Zacke var nämligen jätte trött och gick å la sig i 2,5 timme när han kom hem från jobbet, sen fick jag dra upp honom ur sängen. Istället för träning gick gårdagen åt till att vara lite huslig, mycket ovanligt när det gäller mig. Jag städade och gjorde fint, bakade kokostoppar, doppade jordgubbar i smältchoklad och sen blev det biffstroganoff till middag. Eftersom jag har svårt för korv just nu så kunde jag inte göra korvstroganoff som det annars skulle vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0