Jump a long

Igår var det sista lördagen på månaden vilket för mig betyder lösviktsgodis. Nu jobbade jag ju heldag så jag fick lite hjälp av både kollegan och vår brukare att äta upp en del av det men sen satt jag och försökte moffa in resten själv. Tillslut gick det inte längre, började må mer och mer illa. Nu kan man ju tro att jag åt hur mycket som helst men jag hade inte ens köpt ett kila från början kanske runt ett halvkilo. Men när jag satt hemma sen på kvällen och gav upp ätandet då det inte gick ner en bit till kom behovet av att träna. Å eftersom jag redan hade träningsvärk i magen, den vanliga lösningen då man känner sig tjock, blev det till att hoppa runt i nån form av dans/aerobics eller bara alltmänt skuttande. Helt svettig efter 11min. Som tur var så visades Sing a long på tv:n så jag fick i alla fall lite musik att hoppa runt till.

Springningen är fortfarande i full gång och imorse hade jag bestämt mig för att det skulle vara lätt, vilket det som tur var oxå blev. Så mycket skönare att springa när det känns lätt. I alla fall om det går snabbare än vanligt, annars betyder det ju bara att jag latar mig och joggar i snigeltakt.

Hade jag vart "ledig" och hållt i träningspasset med Zacke igår så hade jag kunnat skrivit om stora framsteg för Hanna och hennes butterfly, men nu har jag ju bara hört det från Zacke så det kan jag skriva om senare när jag har sett det själv =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0