När jag blir stor

Vad vill du bli när du blir stor?
Hur många gånger har man inte fått den frågan. Själv väljer jag att svara på vad jag ska ha blivit när jag är 26-27. Ja ska bli jäkligt bra på wushu. Det är mitt mål i livet just nu. Nästa mål kommer förmodligen gälla nått helt annat, då kanske jag kan ge ett sånt svar som alla vill ha, ett jobb relaterat svar.

Nu är jag i alla fall inne i en väldigt jobbig och konstig känsla. Förmodligen är jag mitt uppe i omställningen från att ha vart i kina och tränat mycket å så kommer man hem och mår skit över att jag tränar så lite, men med tiden så vänjer man ju sig, å det är mitt där emellan jag är nu. Det växlar från sekund till sekund.
"Skit, jag tränar aldrig jag är så dålig och lat." "Jag har ju precis vart ute och sprungit då kan jag vila lite." "Vill jag bli bra kan jag inte sitta hemma på min feta rumpa" "Jag skiter i det här det är ändå ingen vits, jag börjar bli för gammal och är för dålig." "Ibland får man vila lite, jag är ju fortfarande vältränad och tappar inte så mycket av att vila."
Å så vidare i all evighet ungefär.

Tyvärr lyckas jag inte ens säga till mig själv det jag helst av allt vill bli. Jag vill bli bäst! Men så fort jag ens tänker tanken så ändrar jag den genast till, "i alla fall en av dom bättre, i europa". Känns lite som om jag försör för mig själv genom att tänka så. Som jag skrev precis i början "jäkligt bra" vad är det egentligt. Inte tillräckligt bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0