Flyter fram

Idag har jag vart på kursen "flyt i livet har inget med tur att göra" med Tomas Enhager. Om hur man skaffar sig flyt, då allt bara fungerar. Att det mer var en känsla, och att vi kan styra över våra känslor. Barn har oftast flyt och det är ett naturligt läge att vara i men att det är svårt för vuxna att hitta tillbaka dit om vi inte övar. Väldigt mycket om tankens kraft och hur vi kan lyckas med det mesta bara vi tänker rätt.
Ett test vi fick gör var att stå axelbrett sträcka ut höger armen titta på handen och vrida oss så långt vi kunde åt höger med fötterna fortfarande på samma ställe. Kolla ut ett riktmärke hur långt vi kom med handen. Så tillbaka och slappna av, blunda och se sig själv framförsig hur vi gör samma rörelse igen, så mycket detaljer som möjligt. Men sen att vi kommer ytterligare 2dm, och 3dm. Sen göra rörelsen igen på riktigt.

Men jag har verkligen ingen träningsdag idag. Försökte köra lite på gymmet men gick hem ganska snart. Har inte vart ute och sprungit än, men hoppas att jag tar mig ut innan klockan är tolv. Å var inte heller med på wushu passet. Men då hade jag jätte ont i magen sen vi var på kinarestaurang. Sådär som jag lätt kan få av kinamat för den ofta är ganska fet, med mycket olja. Jag vill bara spy för att tömma magsäcken igen å slippa ha ont. Men det är ju så äckligt att spy. Så istället blir det att vara så stilla som möjligt tills det gått över.

Nu ska jag börja min tankeövning för att klara twisten utan att träna på den, enligt Tomas ska det fungera på en månad å jag vet hur man ska göra. Bara att försöka. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0