bortskämda med två tränare

Det är sjukt segt här i sverige, nu i början märker man tydligast hur lite träning det är här. JÄTTE LITE! Vissa dagar blir det bara en kort runda ute, och visst det är väl bra att vara ute och springa varje dag men det är ju ingen direkt träning i den mån jag behöver. Även om vi är med på passen och sparkar och hoppar lite så tar eleverna otroligt mycket energi då en del är väldigt krävande, och eftersom dom betalar för att få träna så måste vi ju hjälpa dom. Känns bara ganska segt då vi själva inte får några pengar av det utan bara blir av med egen träning.
Så kommer dom med kommentarer som "skönt att jag kom sent så ja inte behövde hjälpa till med mattan" och att dom tror att vi tycker det är roligt att dom är dåliga. Visst kan vi skratta åt dom för att det ser så dumt ut ibland när dom försöker göra saker, men egentligen blir vi bara missnöjda när vi tänker på att dom knappt kan ställa sig i en snygg ställning bara för att den är i en form.

Jag vill kunna få träna ordentligt, och slippa känna att det är trist att gå på passen för man vet att jag inte kommer få träna nått själv ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0