Avslöjade planer

Trots att jag inte alls ville så tog jag mig upp ur sängen igen den här morgonen för att gå iväg och köra det vanliga wushu passet. Att det idag var ett kort pass på 1,5timme hjälpte väsentligt i valet mellan sängen och wushu mattan.
           
Klockan åtta prick ställde vi upp oss och hon ropade på dom från skollaget som fanns i hallen att vi skulle träna tillsammans idag. Hon säger att vi ska leka tävling om en halvtimme och att vi skulle börja värma upp med att leka kull.
- Ni ska börja med att leka kull och om en halvtimme ska vi köra som på en tävling. Förklarade jag för Zacke innan jag gick ur gruppen för att värma upp på egen hand. Tänker fan leka kull om vi ska köra helform snart, det blir jag alldeles för trött av.
När dom har lekt färdigt går tränarn igång.
- En kvart kvar!! SKYNDA! STRETCHA!! Kom igen hårdare, en kvart kvar!
Kinesiskt tänkande är det bara att stänga av öronen för. Så hon fick skrika bäst hon ville, att stretcha hårt precis innan man vill kunna ta i ordentligt är inte en bra idé. Istället gick jag runt och körde olika grundrörelser jag har i min svärdform.

Min tur, dags att köra. Å jag kör min form precis som jag har övat helatiden, alltså min vanliga form utan en massa hopp.
Inga missar förutom att balansen kan ha varit lite för kort. Hon hade uppenbarligen inget emot det utan var nöjd förutom att formen var en sekund för kort. Det ska nog gå att fixa.
Handformen gick inte riktigt lika bra, hade tänkt att köra svärd igen eftersom jag inte ens ska köra handform på tävlingen nu på söndag. Men Zacke övertalade mig strax innan det var min tur. Två missar och sen var jag riktigt trött i benen när jag väl var klar. Men nu fick jag den trevliga insikten att klockan redan var 9.30. WOW vi slutar ju nu! Man hann inte köra mycket när det var en så stor grupp. Körde hopptävling med Zacke och stretchade fram tills klockan närmade sig 11.

Nu har jag proppat i mig pasta med tonfisk och om ungefär en timme ska vi tillbaka till hallen och träna lite för oss själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0