Det nyttiga valet

För nått år sen då jag kom hem på sommaren efter att ha spenderat en tid här i Kina la jag märke till en detalj med det svenska nyttiga valet naturgodis. Innan jag åkte till Peking tyckte jag att det var jätte gott och det kändes som ett bättre alternativ då jag var sugen på nånting att ha framför tvn. Efter att ha spenderat ett tag här i Kina och ätit deras variant på naturgodis var det dags att åka tillbaks till sverige, där min mamma inte längre åt godis utan hade gått över till den "nyttigare" varianten, naturgodis. Mums mums tänkte jag och det fanns dessutom en ny sort sen sist jag hade ätit det, yoghurt doppade jordgubbar. Förväntningarna är höga och jag stoppar en i munnen. BLÄÄÄä fy satan, vad är det här för skit?! Det smakade varken yoghurt eller jordgubbe, kändes mest som en konstig socker klump. Ungefär som kinesernas svar på vanligt godis, helt misslyckat alltså.
Så dags för er som fortfarande går runt och tror att naturgodis är nyttigt att få upp ögonen.

Läs artikeln:
"Naturgodis är inte nyttigt"


Skönt att vara tillbaka i Kina där torkad frukt faktiskt smakar frukt å den är långt ifrån lika sötsliskig som i Sverige. Men jag föredrar ju ändå den färska varan. =)


Kommentarer
Postat av: Jackeline Perez

men ååh naturgodis som är så gott haha :D



vad gjorde du i kina? puss

2009-04-01 @ 23:50:55
URL: http://perezjackeline.blogg.se/
Postat av: Therese

Jaha, här springer man och köper russin och hasselnötter i mängder för att slippa suget efter choklad och annat onyttigt. Och i själva verket hade jag lika gärna kunna tryckt i mig chokladbiten!



JAG KÄNNER MIG LURAD PA DET GODA!!



Far väl sitta o gnaga pa en morot istället da...



Kram Therese

2009-04-02 @ 13:24:22
URL: http://dagmamma.blogg.se/
Postat av: Andrej

Ja. Det var ju för gott för att vara sant. Har en smärre depression eftersom jag tycker det är gott. Men morötter får väl duga. Och ett glas vatten.

2009-04-02 @ 17:19:25
URL: http://http:/www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0