Söndagens tävlingar

Lördagens utflykt gick ganska smärtfritt. Det enda jag hade i uppgift att köpa var nämligen en snygg sommarväska, vilket dom inte ens hade utan istället skulle dom försöka packa på mig en mörk väska men det gick jag inte med på. Zacke som däremot hade en lång lista fick ont i huvet trots att vi garderade oss innan avfärd med att ta varsin Ipren.


Igår var det dags för vår första tävling under 2009, eftersom jag hade båda mina grenar på förmidan så kom inte kameran till användning försen på eftermiddan när jag redan var klar och kunde tänka på annat.
Först ut var Zacke i särdform där han fick 8,62 och hamnade på en 7e plats. Kroppen var nog mer nervös än vad hjärnan var för rörelserna var mycket stelare än vad dom brukar vara och trots att han kände det själv så kunde han inte slappna av. Men förutom att han tappade balansen lite och var tvungen att resa sig upp snabbare än tänkt ur en ställning så gick formen bra i övrigt.
Sen var det min tur att köra svärd och allt jag tänkte på var "slappna av, slappna av" eftersom jag inte ville stelna till som älskling. Tyvärr ville inte min hand lyda mig och när det var dags att byta grepp på svärdet vägrade fingrarna släppa och eftersom jag inte ville stå still och vänta tills dom lydde så gjorde jag två extra steg i väntan..Något jag abslout inte borde ha gjort för jag backade utanför mattan pga dom. =P Men annars så var jag nöjd med formen och jag hamnade på en 5.e plats med 7,83.

När jag hade kört klart svärdformen så bytte jag om igen och trodde att vi var klara för lunch. När jag ville gå så påminde Zacke mig om att jag skulle köra handform också innan lunch. Efter det hade jag inställningen "VILL INTE!" Men en av arrangörerna kom och hämtade mig när det var dags, så då var det ju bara att snällt följa med. Hur mycket jag än försökte övertala mig själv om att jag kunde gå därifrån med ursäkten att jag trodde det var på eftermiddan så visste jag tyvärr att jag inte hade kunnat låta mig själv göra det. Vilket var lika bra!
Eftersom jag inte har någon film att titta på så får man gå på känslan och med det så var det tre saker jag inte är nöjd med. 1. Missade landningen i ett av hoppen och fick fortsätta in i nästa hopp utan vila. 2. Vägrade slappna av så pubun blev kanske 2dm för hög. 3. Trampa snett in i butterfly och det såg ut som om fjärilen hade tappat ena vingen (fick bara upp ena benet i luften). Men i övrigt är jag nöjd och jag slutade på en 3.e plats med 8.77 i poäng.

Sen åkte kameran fram lagom till killarnas handform. Där Zacke kom på en 9.e plats med 8,15. Det var den gren som hade flest bra deltagare och var roligast att titta på.


Eftersom kameran mest användes till att filma så får jag kolla igenom filmerna lite senare för att se om det var nått som går att använda som bilder eller om jag får vänta tills vi är tillbaka i sverige och kan ladda upp det på youtube.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0