Veckans Träning

Nu är det allt för nära tävling och därför har jag i stort sett slutat att öva på hoppen som jag tydligen inte kommer kunna tillräckligt bra för ha med i rutinen även denna gång. Istället går jag tillbaka till mina gamla hopp, för jag gör heldre en relativt säker form som jag SKA kunna även om möjligheten att klanta sig alltid finns. Känner jag mig pigg övar jag lite på hoppen ändå bara för skojs skull.

Träningen den senaste veckan har väl nästan sett ut som vanligt, eftersom youtube fortfarande är spärrad så blir det lite bilder istället för film.
Det har kommit en ny man till träningen, en som tydligen trodde att nunchakus var ett passande wushu vapen. Hahaha

Två av killarna är skadade och har börjat lära sig xingyiquan istället nu när dom inte kan hoppa, vilket betyder att dom inte är med på grunderna, hoppen eller formen. Dom står alltså bredvid under hela passet och kör sina övningar istället. Men den här stilen gilar vår tränare att lära ut eftersom hon var bäst i Kina på den under tiden då hon tävlade.

Killen från Canada lär sig Zhang Kun Rongs bredsvärdsform.

Medans jag och Zacke kör på som vanligt, med det lilla undantaget att det börjar kännas något lättare.



Kommentarer
Postat av: Andrej

Ser bra ut. Och chansen att missa i tävling ingår liksom i konceptet.

2009-04-16 @ 22:31:34
URL: http://http:/www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0