Plugga ikapp

Nu e det nån som måste plugga massa kinesiska om det här ska gå ihop.

Bestämde mig ju för att jag skulle få äta godis medans jag pluggade kinesiska som ett sätt att sporra mig själv till att plugga mer. Ok det är nog inte många tränande som skulle tycka att det var den bästa idén, men jag tyckte det var en jätte bra tanke. Ända tills den sprack.

      



Sitter man helt plötsligt och oförberädd med två sånna här påsar i handen är det inte det lättaste att lyssna till den där rösten som försvinner LÅNGT LÅNGT bak i huvet. "Nej nej, inte om du inte pluggar". Näe, den rösten var knappt en hörbar viskning då, som lätt gick att ignorera medans jag stopade in bit efter bit utan det minsta dåliga samvetet. Det var ju SÅ gott, vem kan på nått sätt må dåligt av sånt. Allt som känns bra måste ju vara bra. =P

Men tillslut verkar det som om jag lyckdes ta mitt förstånd till fånga, å så sitter man här ändå med en upplagen kinesiskabok och mumlar samma ord om och om igen i hopp om att det ska fastna nånstans. Jag har ju en del att läsa på om jag ska komma ikapp allt godisätande jag gjorde.



Tack Jakob för godiset, det var inte bara gott utan hjälper mig att bli bättre på kinesiska också. =P

Kommentarer
Postat av: Beckychu

Häftigt att du lär dig kinesiska! Är det svårt? :) Funderar nämligen på att lära mig japanska. :D

2009-09-06 @ 19:11:00
URL: http://beckychu.blogg.se/
Postat av: Wushu Cissi

SV: När du väl har lärt dig lite grunder så är det betydligt lättare, dom som lärt sig både kinesiska och japanska säger att japanska är lättare. Bara att börja plugga!

2009-09-12 @ 03:26:59
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0