Med hjälp av en stark kille

Shit, mina ben och höften är helt som gele just nu efter morgonens träning. Det var inte så mycket wushu passet som tog död på mig utan snarare vad jag gjorde efteråt. Nämligen det som stod på schemat, mabu.


Min starka kille körde benböj med 110kg!
En av få gånger han inte kan gömma sig från kameran. =P


1 minuts mabu med 30kg på axlarna. Första gången gick självklart fint precis som förra veckan, andra gången fick jag gå ner och slappna av en stund innan jag kom upp. Men tredje gången lyckades jag inte alls komma upp igen. Som tur var så hade jag redan varnat Zacke på vad som kunde hända så han stod berädd och fångade stången medans jag rasade ner på golvet.

Förmodligen hade jag kunnat stått kvar i mabu, men när man försöker ta i ännu mer för att komma uppåt igen så händer det ibland att benen lägger av totalt och viker sig istället. Hade nog blivit kvar på golvet ett tag om inte Zacke hade kommit tillbaka och lyft upp mig efter att ha lagt undan stången.


Nu känns det som en bra idé att ta en riktigt varm dusch!


Kommentarer
Postat av: carina

Så sant som sagt, tack för de valda orden! ;)



Härligt med Peking, jag tar mig nog en tur förbi på vägen hem... bloggen din kommer jag defenitivt och läser mer av sen! =)

2009-12-23 @ 18:06:43
URL: http://starlife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0