En liten detalj miss

Det är lätt att missa vissa detaljer när man bor i ett land som inte riktigt har samma seder som vi har i västvärlden.

Jag vet inte riktigt om det känns som om julen redan skulle ha vart eller om den är väldigt långt borta. Delvis så är det svårt att tro på att man har kommit så pass långt in i december som man har gjort och jag blir förvånad när jag hör dagens datum. Förmodligen kommer jag bli lika förvånad om några dagar igen.

Men samtidigt så kan man gå runt en dag med strålande sol och se att det har kommit knoppar på några av träden och tro att det redan är vår.

Självklart har vi glömt att det var dags att tända tredje ljuset, även om jag har vart pysslig nog att gröpa ur ljus och fyllt upp med rött vax i formen av fyra siffror. Att det dessutom var lucia idag hade ingen av oss koll på.


Imorgon bitti är det i alla fall dags för något som finns världen över - träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0