Ett plötsligt infall ändrade planen

Sen speglarna kom till hallen har det blivit mycket roligare att träna på kvällarna. Har man ingen tränare där som rättar så är det extra viktigt att själv kunna se vad man gör för fel. Nu kan jag stå där framför spegeln och göra samma rörelse om och om och om igen i en evighet utan att tycka att det är tråkigt.


Idag kom jag på att jag skulle öva på en rörelse som jag har hört att den ser fel ut men har inte fått veta riktigt hur jag ska göra det för att det ska kunna bli bättre. Men det problemet löste spegeln åt mig, har man i mer än ett år vetat ATT man gör fel men inte VAD kollar man in en hel del hur andra gör den rörelsen. Så nu när jag såg mig själv tydligt var felet uppenbart. Ska jag bara lyckas ändra på en rörelse som jag har tränat fel ända sedan jag började, kommer behövas många repetitioner för nått sånt.


Idag var jag lite olydig och följde inte träningsplanen jag hade. Efter mina teknikövningar gick jag direkt över till stretching och avslutade med avslappning istället för fys. Kändes faktiskt inte helt fel att avsluta den här träningsdagen med att sitta och slappna av en stund och kolla på taiji träningen som höll på inne i hallen.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Men jisses va du e vig... skulle aldrig klara av det där!

2009-12-03 @ 15:05:50
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sara

Tack! :D

2009-12-03 @ 22:30:59
URL: http://santapola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0