Färdig!

Tränade klart för dagen med ett sista wushu-pass, å det syns nu ganska tydligt vad det är jag började veckan med att träna. Idag bestämde jag mig nämligen för att jag skulle köra tongbei inför lärarna på testet , på så sätt kommer jag ju få veta om det ser tillräckligt bra ut för att tävla med på EM.



En träningplan har jag också lyckats fått iordning under dagen,
den här gången innehåller den lite mindre benträning, mera kondition
och ett nytt 1000-pass.

Måndag:
Morgonträning - grunder, hoppträning & tongbei
Intervaller - Spurta 1/4 varv *5. Lätt jogging & spagat stretch.
Kvällsträning - tongbei & splitt stretching

Tisdag:
Morgonträning - grunder, hoppträning & svärd
Bänk - värma och känna på vikter upp till 55kg där jag ska maxa.
- ll -     köra med 45kg & 40kg max antal repetitioner *3
Underarmar - insida & utsida 4set på varje
Kvällsträning - svärd & splittstretching

Onsdag:
Morgonträning - grunder & hoppträning
Intervaller - spurta 1/2 varv *3. Spurta 1/4 varv *3. Spagat
Ben - mabu 30kg 1min*3 varvat med höga hopp. Balansträning
Kvällsträning - svärd & splitt

Torsdag:
Morgonträning - grunder, hoppträning & handform
Armar - biceps & triceps med hantlar 4set.
Gummiband - biceps, triceps & rodd 4set.
Kvällsträning - tongbei & stretch

Fredag:
Morgonträning - grunder, hoppträning & tongbei
Fredagsfys - benböj, upphopp, grodhopp, spurtningar

Den här veckan blir det två olika 1000pass, mage och rygg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0