Frisör för en dag

Efter dagens lunch fick jag vara frisör för en stund då älsklingen behövdes klippas igen. Inte för att det är särskillt dyrt att klippa sig här i Kina skulle jag tro, men han litar inte på frisörer, svenska som kinesiska. Han har väl ungefär samma uppfatting som mig, att man jämt ser förjävlig ut när man går från frissan.

Sen har jag suttit i nån timme och pluggat sport-kinesiska, det känns ju lite onödigt att plugga de vanliga turist orden som är med i de flesta böcker när jag ändå inte gör särskillt mycket annat än att tränar. Vilket jag också nu är påväg för att göra. Först ska det bli en del styrka å så ska jag självklart öva lite mer på det nya jag lärde mig imorse!


Så får vi se om jag hittar på nått annat skoj när jag ändå är borta i hallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0