Veckans styrka - planen

Nu har jag suttit och gjort en liten plan över vad jag skulle vilja köra för styrka den här veckan. Gick lite längre än bara till "mån, ons & fre = ben, tis & tors överkropp" vilket brukar vara planen och sen får man bara se vad man känner sig sugen på att göra.

Måndag:
Mabu 1min*3, mabu med 30kg 1min*2, halvlåg ställning 50kg 1min*3, knästabilitet

Tisdag:
Hängandes i ribbstol - raka benlyft 15*3, böjda cirklar 10höger & 10vänster *3. Liggandes och lyfta benen 20*3. Rygglyft från bänk övre 15*3, under 15*3. Ståendes ryggrullningar 10kg 12*3.

Onsdag:
Snabba sparkar med vikter runt fotleden 10st framåt + utåt + inåt. Saxnings hopp med vikter

Torsdag:
Plankan åt alla hållen 1min*2varv, crunches 20-15-10

Fredag:
Benböj, utfall, upphopp på höjd, mabu-hopp & spurtningar.

Å så ska jag ju köra ett 1000-pass med armhävningar.
200 om dagen, 100 på förmiddan och 100 på eftermiddan.


Den gamla planen hade ju sina små missar eftersom jag då gärna skippar dom saker som känns allt för jobbiga, är tråkiga eller som helt enkelt glöms bort. Så nu får jag väl ta med mig en liten lapp till varje fyspass där jag skrivit upp vad som ska göras så jag inte hoppar över nått. Det svåra nu blir att komma igår påminningslappen.



På fredag får vi se hur mycket av det jag faktiskt gjorde.

Kommentarer
Postat av: Corinna

Du är så sjukt bra! Lär säkert göra allting du hade tänkt, önskar jag hade orkat göra hälften.

2009-12-14 @ 08:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0