Vardagsmat

=) Nu e jag och min dator sams igen. Ända sen jag köpte den så har alla filmer jag lagt in från kameran spelats upp i slowmotion och den har vart lite seg, men filmerna har nog vart största problemet. Så igår hade jag tänk att starta den helt från början med startskivorna. Men efter ca två timmar var det hjälplös tjej som gällde, och jag kastade mig på sängen då min älskling fixade det åt mig ganska snabbt. TACK TACK!!

Så ungefär såhär har vår vistelse i kina sett ut so far:
Vi köpte ny tv, och den gamla fula som står på alla rum åkte ut
    

Det kom en massa snö och såhär ser tydligen en kinesisk snögubbe ut. =)

Kineserna går och sopar gatorna för fullt för dom kan inte köra på snö, förmodligen vet dom inte vad vinterdäck är för på vägarna där dom brukar köra run 80km/h blev hastigheten plötsligt 25 och alla verkade tycka det var ok.

Vi fick ett litet gosedjur dan innan alla hjärtans dag för att vi skrek I LOVE YOU in i en kamera.

Jag har köpt barnböcker på kinesiska med både pinjin, tecken och engelska. Dom har massa spännande berättelser som alla går ut på att ge allt, plugga hårdare och bli bäst. =)
      
Å nu gav vi oss iväg hit till wudaokou för att jag skulle lägga upp bilder och Zacke skulle få McD. Igentligen var det tänkt att bli en jätte pizza men dit orkade vi inte åka nu en fredagskväll för då e det en massa folk där.

De dagar då jag inte klarar av mer kinesisk mat eller onyttig pizza och hamburgare blir det en skål med pasta, majs och tonfisk. kanske inte ser så jätte gott ut men det känns lite nyttigt i alla fall.

Men den viktiga tiden här borta är ju den som spenderas i träningshallen, så det kommer självklart att komma ett inlägg senare med bilder av hur vi har det där inne! Men nu ska vi åka tillbaka till rummet och sova efter en bra träningsdag.

Kommentarer
Postat av: Andrej

Vilken härlig bild med gatsoparna. Jag trodde att det snöade rätt ofta i Beijing, men alltså inte. Väntar på träningsbilderna - skall bli kul!

2009-02-20 @ 23:02:51
URL: http://www,rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0