Den inre aerobic fjollan

Måste erkänna att aerobic passet var jobbigast i början då benen fortfarande var trötta sen gymmet. Efter uppvärmningen blev det lättare, å jag är inte helt borta i rörelserna heller. Man skulle nästan kunna förväxla mig med en äkta fjolla när jag står där. =P Inget illa menat till er som kör sån här träning på riktigt, det är riktigt bra allt-i-allo träning för kondition och uthållighet i musklerna. Kondition kanske bara om man skuttar lite extra i alla vändningar och benbyten, så det blir mer som att springa i tempot fast man gör andra rörelser, styrkan som körs i passen är enbart för uthållighet.

Mina muskler har betydligt mycket bättre minne är hjärnan, försöker jag tänka på vad vi ska göra för rörelser så går det åt helvete, men om jag bara tittar på vad ledaren gör, håller takten till musiken och räknar så blir det rätt automatiskt. Det är ju faktiskt inte så mycket som har hänt på areobics fronten dom senaste 10-15 åren sen jag tränade så bara jag ser vilka rörelser som ska göras så vet musklerna hur man gör. Men det var en rörese med idag som jag faktiskt aldrig gjort och den var lite svårare att lära sig. Då fattade jag hur dom andra nybörjarna kände sig när dom nästan trassla in sig i sena egna kroppsdelar. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0