Tvinga sig själv (eller andra)

Igår vid fem tiden tog vi oss mot ladan för att köra lite träning, kändes skönt att det var den enda träningen vi var tvugna att göra idag. Vi hade alltså inget pass att hålla i utan skulle bara köra lite själva. Skönt att få det gjort för att sen ha hela kvällen till annat.
Medans Zacke instruerade en kille vi hade dragit med  oss så körde jag benböj och bänk. Förväntar mig en ganska ordentlig träningsvärk i bröstet om ett par timmar för jag körde tills den inte gick att få upp nå mer och jag fick köra på stilen "rulla stången längs magen och ner på låren för att komma upp". Sen blev det triceps träning innan jag avslutade med att stretcha i typ 30min. Varav 20min gick åt till att slita och dra i benet tills pannan nuddade tårna. Inte det lättaste och jag har ju inte klarat det på typ 2 år men det hade allstå bara med viljan att göra. Höften hoppade till och jag skakade i större delen av kroppen, men nog fasen gick det, 4 ggr gungade jag fram och nuddade.

En ganska stor faktor till att jag vägrade ge upp hade att gör med att jag under tiden jag stretchade bestämde mig för att om jag klarade det under ett stretchingspass så kan jag sen tvinga eleverna att klara det efter en veckas tid. Så idag kommer dom få uppgiften att tills nästa fredag kunna nudda pannan. Dom som inte klarar det kommer självklart få ett härligt litet stretchings straff.

Kommentarer
Postat av: Andrej

Fy fan vad imponerande. Jag som försöker nä knät med pannen.

2009-06-05 @ 21:38:41
URL: http://www.rysken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0