Wushu SM i Västerås

Under helgen var det alltså wushu SM som även detta år hölls i Västerås.
Vi följer självklart tiderna vi fått och kommer dit klockan 11 på dan för att skriva in oss. Men det sitter inga vid inskrivningsbordet för att möta oss, istället är det ett fåtal människor som går runt planlöst och bara väntar. 
Efter att ha stått en stund så får vi syn på anordnaren av tävlingen så honom ser jag till att stoppa för att få lite info, å uppenbarligen skulle absolut inget hända försen klockan två då vi som tidigast kunde gå in i hallen för att värma upp. Jag berättar även att en av våra tävlanden har vrickat foten och inte kunde delta, kollade också så att han skrev upp det innan vi satte oss och spela kort i väntan på att nått bättre.
 
Eftersom det självklart inte blev någon tävlingsgren för tjejer var det uppvisning som gällde för mig. Först säger dom att jag ska börja klockan tre innan tävlingarna starta med att köra båda mina former. Vilket skulle vara väldigt jobbigt så jag planerade på att ta bort den mest mjölksyre-bildande-delen i min ena form för att orka med. Men strax innan start får jag veta att jag bara skulle köra ena formen i början och den andra två timmar senare.

Innan tävlingarna började kollade jag med dommarna så dom hade fått infon om att de nu bara var två deltagare i killarnas junior grupp eftersom ena våran kille hade skadat sig. Självklart var jag inte det minsta förvånad att dom inte hade nån aning. 15minuter senare börjar juniorgruppen och dom ropar upp vår skadade kille i högtalarn. ÅÅÅÅÅåååå jag blir tokig, alla befinner sig i samma rum å ändå ska det vara så jävla svårt att sprida lite information runt. Så nu får jag springa bort till kommentatorn också för att meddela honom.
Å det känns som om resten av tävlingen gick i samma stuk. Han ropade upp fel personer, han ropa upp fel grenar, han ropar på nästa tävlande innan den före är klar. Å hade det vart första gången hade man ju bara kunnat skrattat och sagt att han skulle vara borta tills nästa tävling, men det var exakt likadant under förra årets SM!!

Men men lite roligare är kanske att Zacke vann båda sina grenar!!
Våra juniorer Hannes och Hanna gjorde riktigt bra ifrån sig utan några vidare missar under deras tävlings debut och jag är ganska nöjd med mina uppvisningar.

Vår tidigare medlem Alexis var också på plats i början av tävlingarna och tog lite foton.

Fler bilder hittar ni inne på hans blogg cyberdog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0