Kung-fu fighting

Som tur var så slapp jag spy eftersom jag inte hällde i mig dricka trots att halsen kändes som en öken. Först blev det självklart grunder och hopp och härligt nog så slapp jag gå först. Killen vi brukar tvinga att gå först var nämligen tillbaka idag, så självklart fick han hamna på sin vanliga plats.

Själv kunde jag gå bland dom sista och öva på vad jag ville idag. Så jag tränade på att ändra tekniken i ett av mina hopp för att se om jag kommer lyckas hoppa högre då. Ska testa att skjuta ifrån med båda fötterna istället för bara ena, det blir svårare att snurra men lättare att hoppa högt. Efter att ha testat ett par gånger så lyckades jag i alla fall bättre än flera av dom andra i gruppen som körde på sitt vanliga sätt.

Delar av fyset körde hela gruppen tillsammans.
Grodhopp 1 varv runt mattan *4
(killarna skulle köra två varv men efter första gången klarade dom inte ens ett, förutom min jätte starka kille då som körde först och sen varvade dom andra.)
Snabba sparkar 20 *3

Sen hälsade vi av och dom andra satte sig och pratade
medans jag gick över till att träna mage.
Crunches med hängande "vila". 20-10sek-15-10sek-10-10sek *3
Fällkniven 15*3
Plankan 40sek åt alla håll: ner, upp, höger, vänster.


Min crunch träning - gå mellan dom här två lägena och sen "vila" i översta läget.



När jag sen hade stretchat klart var jag ensam kvar i hallen.

Kommentarer
Postat av: Penny

F*n va du är cool! Diggar tjejer som håller på med kampsport, har själv kört lite kickboxning, karate och MMA. Hur kommer det sig att du drog till the great China? Tränar du bara där? eller jobbar du med? Vila hela gårdagen gjorde jag (= Helt super, den förtjänade man ju hehe.

2009-11-15 @ 00:04:17
URL: http://rianz.blogg.se/
Postat av: Wushu Cissi

SV: Här gör jag inget annat än att träna, stor del därför jag är här. Är man i sverige måste man lägga en massa tid på att jobba också, här borta behöver jag bara tänka på träningen och mina tävlingar.

2009-11-15 @ 02:08:18
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/
Postat av: Penny

Låter som att du kan inte få det bättre (= Men hur försörjer man sig då? På Wushu?

2009-11-17 @ 16:24:36
URL: http://rianz.blogg.se/
Postat av: Wushu Cissi

SV: Nej tyvärr kan man inte riktigt göra det i sverige än, det är en aldeles för liten sport. Däremot så får man CSN av att träna på ett universitet. Jag kommer ju behöve betala tillbaka studielånet senare men då har jag förhoppningsvis en EM-madalj i fickan och är första svenska tjejen att lyckas internationellt i min sport.

2009-11-18 @ 00:48:34
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/
Postat av: Penny

Okej, då förstår jag bättre. Tycker du gör helt rätt, så värt det! jag försöker ta vara på allt jag kan göra nu när man är ung.. flytta utomlands, dra så fort möjligheten finns. Jag ska nog flytta till Japan nästa höst, men inget är 100 än. Men iaf.. du gör helt rätt, skitsamma om du har studielån sen, det har väl alla? Du gör ju mer än dom flesta, du bor i Kina ffs ;)

2009-11-18 @ 19:16:42
URL: http://rianz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0