Fredagsfys!!

Under dagens wushu lektion kom ofta tanken "men det är ju fredag" upp. Som när jag tyckte att jag var jätte trött och inte ville använda vikterna - men det är ju fredag så då är det lika bra eftersom det inte är något pass på två dagar sen. Eller när dom andra började bli för trötta och droppade ur ledet en efter en - sista dagen, lika bra att köra slut på sig själv totalt - och tillslut var det bara jag och Zacke kvar som fortsatte.


Kämpa på, det är bara dagar som denna du kan använda fredagskvällen som motivation.


När det bara var en stund kvar på träningen undrade vi om vi inte kunde få träna styrka sista tiden. Vi hade redan bestämt oss för att idag skulle vi ta upp våra tidigare regelbundna fredagsfys-pass, och självklart vore det bättre om vi kunde börja under lektionstid för då är changsen större att flera vill vara med och fortsätta med fler övningar även efter lektionen. Vi fick bara med oss en annan kille, som ändå skippade grodhoppen, men det är ändå roligare än att vara själva å köra.

Fys:
Benböj: 40kg 8rep - 60kg 8rep - 70kg 8rep -
100kg 8rep(höga) - 40kg 8rep(upphopp)
// spurta 20m efter varje set
Grodhopp: ca25 hopp (46meter) *3, vila medans Zacke körde sina hopp
Enbens-upphopp på bänk: 20 hopp på varje ben *3, gå ett varv runt mattan under vilan.



Sen var jag riktigt trött i benen, stretchade en stund men har inte fått så mycket vettigt gjort sen dess, har knappt velat röra på mig. Tog en shaker direkt efter träningen och tre knäckemackor med äggvitor en stund senare annars har jag legat och halvsovit på sängen och hoppats på att få tillräckligt med orka att resa mig upp igen. 


Nu när jag väl är uppe är det väl lika bra att gå ut en stund och gå, Zacke pratade något om att jogga så vi får väl se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0