Sista, på riktigt nu!

OK sista fyspasset blev idag, igen. Hade mitt sista inför tävlingen både i lördags, i måndags och så nu idag igen. Men det var ett riktigt roligt pass idag, jag körde bara vanlig träning enbart för skojsskull. Övade på hopp som jag inte kan och tänkte inte alls på att öva saker från formen, form blir det imorgon igen.

När alla sparkar och hopp var klara fick vi lägga oss på mattan och träna mage och rygg innan vi gick in i viktrummet och för att köra ben. Vet inte riktigt säkert men det verkar som om informationen om att det inte är bra att köra mage och rygg innan man tränar ben med vikter har kommit hit till Kina. Dom har i alla fall alltid gillat att träna bål först.

Det gjorde ju inte mig något idag i och för sig eftersom jag började värma på 50kg men då ingen av dom andra tjejerna klarade att köra med det så gick vi ner till 40kg. För att köra squats med 40kg kändes det inte som om det behövdes allt för mycket bålstabilitet kvar. Visst hade jag möjligheten att gå över till killarna och köra på 60kg men dels så ville jag inte bli alt för trött i benen å sen var det ju väldigt roligt också att få känna sig lite stark för omväxlingsskull.


Kör man jämt bara med killar som tar 10-20kg mer än mig och det ändå ser lättare ut för dom än vad det känns för mig så var det kul att få köra med tjejerna nu när det har kommit en massa till vår grupp. Då fick äntligen jag vara den som stod där och hoppade med vikter dom knappt orkade lyfta.

Efter VM är det dags att gå tillbaka till killarnas grupp, då gäller det att bygga upp musklerna igen för jag tänker knappast vara svagast i den gruppen!

Sen blev det ut och köra intervall precis som jag trodde, 5 varv för mig och Zacke och sen ett varv jogging, 4 varv för dom andra som inte ens behövde springa snabbt. Men jag ser ändå inte riktigt fram emot att ta det lugnare på träningen sen efter tävlingen, jag vill ju fortsätta ha hård träning bara att jag får träna på andra saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0