Pirrar

Vi kom tillbaka från en lunch som för min del bestod av yoghurt, kyckling och strimlad potatis. Vid porten till utlänningarnas byggnad stod bland annat vår tongxue från Kanada och berättade att han idag började med kinesiskan igen. Dom skulle visst använda första lektionen till att repetera trodde han och sa "Du borde komma, du kan säkert hänga med". Å det var väl då tanken rotades.


Ska jag? Borde jag? Å viktigast, vill jag? Å självklart vill jag bli bättre på kinesiska! Men dom höll på med en bok som jag bara hade pluggat till kapitel 20 och dom låg på 30. Vill jag vara sämst i klassen? NEJ! Kommer jag vara sämst bara för att jag inte har läst allt dom har, förmodligen inte. Så jag bestämde mig för att gå på första lektionen i alla fall för att se hur mycket jag hängde med och hur viktigt det var att kunna alla kinesiska tecken som jag ännu inte läst.

Men väl framme kunde jag slappna av igen, ingen anledning att hyperventilera och försöka memorera alla meningar man lärde sig för länge sen. Det var visst nybörjar kinesiskan som började idag och den avancerade startar inte försen 21.a, både jag och Kanadensarn tyckte det var ganska skönt att vi kan gå på dom här lektionerna ett tag för att friska upp minnet innan det är dags att kunna en massa. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0