Uppvisning 12/9

Påväg tillbaka från löparbanan möter vi den ena efter den andra av killarna ur skollaget. Dom bär på sina tävlingsdräckter och vapen påväg mot wushu hallen. Nyfikna som vi är måste vi få veta vad som händer, vi vill ju inte missa nånting viktigt eller roligt som har med wushu att göra.



Större delen av skollaget skulle ha en uppvisning för ett gäng japaner som hade kommit hit till skolan. Det var runt 50 stycken små tanter och gubbar från japan som körde taiji, ett gäng som hade uppvisning i aikido och en liten gumma som hade allsång och dans med oss allihopa som avslutning. Då var det tydligen roligt att det fanns vitingar där också som bara var tvugna att dansa runt med alla andra.


Skollaget körde bland annat: guoquan, nanquan, changquan, gunshu, tongbei, ditang och duilian. Å sen även en jäkla massa mer. =)

Riktigt roligt att se, även om vi redan har sett det mesta dom gör flera gånger om.

Taiji japanerna var ganska roliga att se, mest för att dom var så söta och höll på att tippa så fort dom skulle flytta benen.

Dom som kör aikido tycker förmodligen att det är roligt, men det är inte mycket till uppvisningssport.

Själv hade jag ju föredragit om dom hade några ninjor med sig som kunde ha klättrat runt i taket och kastat rökbomber och kaststjärnor =P

Lektanten var så glad och dansade runt och sjöng i mitten av ringen.

Självklart hamnade mycket på film, och om jag får igång min proxy igen så kommer det bli mer video inlägg.


Kommentarer
Postat av: Philip

Sv: Det har du rätt i :) Såg att du tränar och tävlar. Skulle du vilja vara Aktuell Profil på www.traningsprofilen.se? Isf skickar jag frågor till dig via mail så kan du svara på dem och skicka med ett par bilder på dig själv.

2009-09-13 @ 16:06:28
URL: http://www.metrobloggen.se/lailani
Postat av: Wushu Cissi

SV: Ja det var en bra sida som jag mycket väl kan tänka mig att vara med på!

2009-09-15 @ 01:25:59
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0