Cissi the nörd

Nu är det fullt upp.
Efter att jag började på kinesiskan har det inte blivit mycket slötid. Börjar morgonen med tre timmarsträning - inklusive egen stretching efteråt. Varpå det är lunch, innan jag sätter mig och pluggar i en timme. Sen har jag nästan en timme som jag får göra vad jag vill på, en timme som jag helst spenderar i sängen för att vila upp mig då jag oftast är ganska seg och mör sen morgonpasset. Men en del av tiden måste även gå till att duscha för att inte lukta fotbollslag när det är dags att gå till kinesiska lektionen.

Efter drygt tre timmar har lektionen slutat och jag har hunnit gjort läxan och får åter igen göra vad jag vill. Vilket blir, äta nånting, byta om och antingen sitta vid datorn och vara social på MSN eller ligga på sängen och önska att man hade tid att sova lite. Sen är det iväg till hallen för att träna eller bara stretcha en stund innan middagen.

Efter middagen, vilket är nu vid åtta tiden på kvällen så har jag helt fritt!! Den här kvällen kommer gå åt till att ligga i sängen och kolla film. Jag hoppas på att Ice Age 3 dvd:n vi köpte är av bra kvalitet för i så fall blir det den. Zacke offrar sig och kollar på tecknat för att få en glad och trevlig flickvän. =)



Men det här schemat gäller bara för måndag, onsdag och torsdag annars är det ingen kinesiskalektion utan då blir det istället till att plugga en evighet själv eftersom jag både ska lära mig att skriva och läsa alla tecken igen och även läsa ikapp de tio kapitel jag inte tidigare läst för att kunna hänga med ordentligt på den avancerade kinesiskan sen. Idag kom jag även på den smarta idén att köpa en annan bok med sportkinesiska som jag ska lära mig på fritiden.

Vi får väl se hur länge jag orkar hålla upp fasaden att vara en smart liten pluggis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0