Lugn morgon - hård kväll

Idag skippade jag joggingrundan innan jobbet för att istället krama vidare på kudden till klockan sex, något som verkligen behövdes. Jag har nämligen en ordenlig träningsvärk i låren, rumpan och smalbenen sen måndagens wushupass. 



Men vila kan man inte göra hur mycket som helst så nu på kvällen var det dags igen för ett hårt pass så svätten trängde igenom både tröja och jacka. På dagens träning med Gnesta wushu bytte vi ut måndagens grodhopp och enbensgrodhopp för att istället köra idioten och en löparrunda i skogen. Självklart körde vi också sparkar och andra wushu grunder, men med fokus på tempot för att ha uppe flåset under hela träningen.


Kommentarer
Postat av: Andrej

Träningsvärk i smalbenen? Jag som trodde man bara kunde få det i sparring ;-)

2010-08-25 @ 21:36:48
URL: http://www.rysken.blogspot.com
Postat av: Per

Enbensböj har man ju kört lite men vad är enbensgrodhopp? Låter jobbigt...

2010-08-26 @ 22:41:01
Postat av: Wushu Cissi

SV: Det är precis vad det låter som. =P Vanliga grodhopp kör man ju på två ben, men dom här kör man på ett ben. Man går ner så djupt det går och skjuter ifrån för att göra ett så långt hopp framåt som möjligt - på ett ben då. Är som du anat riktigt jobbigt i alla fall om man gör dom ordentligt och går ner djupt. Jag tar och filmar dom nästa gång!!

2010-08-29 @ 13:35:06
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0