För att wushu är bäst

Äntligen vart det ett ordentligt wushu pass igen.



Visst var jag stel och lite ringrostig men jag var också väldigt glad över att köra igen. Balansen var inte den bästa men rörelserna var desto renare och mer ordentliga.


Efter att ha sparkat ett tag, tränat hopp och handform kom självklart en av arbetarna och ville kasta ut oss. Hon hade väl mindre lycka på den fronten eftersom jag ville köra varje del av min svärform också innan jag gick. Så medans hon stod där skrek och viftade för fullt, log jag och nickade lite åt henne och sen tränade jag vidare.

Tillslut stod hon uppe på mattan och gick runt mig medans jag körde, men jag såg det mer som ett bra sätt att kunna träna koncentrationen på. Så hon fick gärna stå där och skrika, det gick ändå utmärkt att hålla blicken fokucerad och göra rörelserna korrekta.

Hon verkade väldigt grinig mot slutet så det var väl kanske lite synd om henne att hon bestämde sig för att lägga sig i.


Men det viktiga är ju att jag fick ett bra träningspass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0