OS-Guld

Här i Kina får man inte se särskillt mycket av OS.

Eller snarare man har inte så stor changs att se nått annat än kineserna på tv´n i alla fall. Dom är minst sagt tokigt stolta över sitt guld i konståkning. Visst Ryssland har tagit guldet de senaste 46 åren så dom har ju all rätt att vara glada men det känns lite överdrivet. Dom gör sitt åk på morgonen, sen visas inte något annat på sport kanalen under hela gårdagen!!

Foto: EUTERS/David Gray


Man får se dom åka, man får se dom vänta på sina poäng, man får se dom kolla på sig själv när dom åker, man får se dom sitta i studion och kolla på sig själv när dom åker. Sen kunde man ju vara glad om det stannade där men nej, då får man se dom åka igen och igen och igen. Ända tills även kineserna inser att dom måste visa nått annat, så vad gör dom? Jo dom lägger in sin egen musik å på så sätt är det som nytt och man kan visa det i några timmar till.

Idag visar dom i alla fall lite andra saker men man kan nog inte hoppas på att få se svenskarna allt för mycket.

Kommentarer
Postat av: Penny

hehe, men kan inte du se SVT-play LIVE från datorn där bortifrån, då sänder dom ju allt med Sverige ^^ + även från "studion" där dom sitter och pratar om allt och alla. Jag har ingen TV-antennkabel så jag kollar på det när jag vill se ngn svensk tävla (=

2010-02-17 @ 16:22:37
URL: http://rianz.blogg.se/
Postat av: Wushu Cissi

SV: Det är ju en smart tanke som jag var tvungen att testa, men tyvärr fick det inte visas på anslutningar utanför sveriges gräns. Kanske funkar om jag sätter igång min proxy, men då blir å andra sidan allting JÄTTE segt.

2010-02-17 @ 17:06:34
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/
Postat av: Penny

Aha, va synd \= Annars hade det ju vart praktiskt (=

2010-02-19 @ 22:39:39
URL: http://rianz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0