Svensk och obrydd

Så jag gissar på att ingen i Sverige har lyckats missa att det är alla hjärtans dag idag.

Här i Kina är det inte riktigt lika mycket reklam ute om det, däremot är det lite större krav på killarna att dom MÅSTE göra nått fint för sina tjejer. Kommer ihåg att på förra alla hjärtans dag tyckte kineserna det var jätte konstigt att vi inte hade några planer eller att jag inte hade fått en massa fina saker och ändå inte var grinig. Dom andra svenskarna som då var här saknade lite hur svenska tjejer såg på det - speciellt dom som nu hade kinesiska flickvänner och alla måsten som kommer ihop med det.

Hade det vart fint väder hade jag nog lite snällt bett älsklingen följa med ut på en promenad = tvingat med honom. Men istället blir det väl nått romantiskt i hans smak - spela x-box ihop gissar jag på.


Kommentarer
Postat av: Penny

Aww kawaii desu yo! <3

2010-02-14 @ 19:36:26
URL: http://rianz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0