Hela köret

Så var det äntligen dags att köra helform igen och det märktes väl tydligast i armarna att man inte har kört det på ett tag. Var väl kanske mest på grund av att jag började med svärd som jag blev så trött just i armarna. Först körde vi självklart alla grunder och hoppade innan jag gick över till svärdträning.

4st 1/4, 2st 2/4 och sen en helform som jag mot slutet vart aldeles för trött i alla småmuskler runt handleden och axeln för att kunna göra snygga rörelser. Men jag hade i alla fall konditionen att klara alla mina hopp. Sen gick jag över till att träna tongbei där det blev ytterligare 2st 2/4 och en helform innan vi var klara för dagen.

Eller klara och klara, det var i alla fall då vi hälsade av och tränarn gick hem. Men dom flesta av oss ville fortsätta öva lite mer mest på skoj. Så jag och Zacke roade oss med att hitta på nya svärdformer, inte för att vi ska byta, utan bara för att det är sånt vi träningsnördar tycker är roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0