Med lite hjälp e man stark

Ben träningen fick bli i det lilla gymmet här på bottenvåningen. Nu har dom bytt ut ena bänkpressen mot en ny stor och fin masskin. Man kan fortfarande köra bänk i den om man känner för det men vi tar självklart och plockar bort den för att kunna träna benen istället.


Eftersom stången sitter fast så behöver man inte använda en massa muskler till att hålla balansen. Visst känns det väldigt skumt och det är inte riktigt lika bra träning då det alltid blir bättre om man lägger in lite balans. Men istället kunde jag lasta på TUNGT och bara jobba med dom stora musklerna.

50kg *8
60kg *8
90kg *6
90kg *7
60kg *10



Första gången jag körde djupa benböj på 90kg. Nästa gång ska jag absolut testa på 100kg, det var ju så mycket lättare i maskinen än med fria vikter så då är det bara att lasta på för skojsskull.


Kommentarer
Postat av: Louise Johansson

SVAR: wushu pass´??

2010-01-19 @ 16:42:19
URL: http://louisejohansson.blogg.se/
Postat av: Wushu Cissi

SV: Ja, om jag säger kungfu pass så kanske det låter mer bekant.

2010-01-20 @ 02:20:36
URL: http://ceciliamoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0