Sluttest i wushun

Igår blev det ingen träning för min del. Istället satt man rastlös på rummet och kollade filmer, smörjde in ryggen med linnement och höll sig så stilla som möjligt. Men idag sattes en annan plan i verket, den bestod av massa kläder, ryggstöd, ipren och att aldrig stanna upp utifall att värmen skulle försvinna. 

Vi hade ju nämligen vårat test idag så jag hade inte så mycket annat val än att på nått sätt lyckas träna. Å det funkade relativt bra, det var ju inte försen träningen var slut och jag slutade röra på mig som jag fick ont. Det gör inte ens jobbigt ont utan det är mer irriterande, speciellt eftersom det gör att mina gäspningar blir avbrutna halvvägs.

Efter en och en halvform ville inte längre min arm röra sig i den fart jag hade tänkt mig, jag tycker nog att mina rörelser efter det lätt kunde förknippas med taiji. Kanske får veta imorgon vad lärarna tyckte om det hela så kan jag bestämma mig för om det är någon vits att fortsätta öva på tongbei tills nästa tävling eller om jag ska hitta nått annat istället som passar mig bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0