Andra tävlingsdagen - vapen

Den här dagen blev grenarna inte så himlans mycket försenade, men det var väl mest för att dom bestämde sig för att skjuta upp de grenar dom inte hann med på förmiddagen till en annan dag. Så det var ju skönt att inte behöva sitta i flera timmar och bara vänta.


Innan det var dags för någon ur det svenska taolulaget att köra så hade vi Nisse som skulle göra sin första match i fightingen. Något han fixade helt utan problem och vann båda första ronderna, men efter honom var det slut på det roliga för oss svenska idag.

Det gick helt enkelt åt helvete för oss allihopa i taolun. Anette (raksvärd) som var först ut av oss satte i handen i mattan. Magnus (bredsvärd) tappade bort sig totalt i formen och valde att gå av mattan utan att köra klart sin form. Zacke (raksvärd) missade två landningar ena till rumpan och andra satte han i knät på, vi tror också att han fick minus för att han hade för kort form (vilket han inte hade) men annars har vi inget sätt att förklara dom dåliga poängen på.

Å ja det gick väl egentligen bäst för mig (raksvärd) som kom fyra - trots att det gick åt helskotta. Redan i första delen kommer missarna då jag plötsligt inser att jag kör mina hopp jag har med i handformen istället för att köra mina vapenrörelser. Så jag är på helt fel sida av mattan och får stå still och vifta ett tag tills jag har lyckats gjort allt jag kom på att jag hade missat innan jag ka springa vidare och köra samma hopp som jag nyss hade kört men den här gången på rätt ställe i formen. Sen höll jag på att halka, och som vanligt på tävlingar så blev min butterfly skit.



Jaja, nu är tydligen tävlingen slut för min del och jag har väl inte riktigt hunnit känna efter än vad jag tycker om det. Men visst hade jag velat att det skulle ha gått lite bättre, vilket hade betytt pallplats i vapen i alla fall. SKIT skit skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0