Arga atleter

Just nu är hotellet fullt av arga tävlanden, jag och Zacke är två av dom. Vi fick nämligen nyss veta att vi inte får tävla i våra dräckter. Av någon konstig anledning har dom nämligen bestämt sig för att alla måste ha den gamla modellen av tävlingsdräkter. Något som inte har använts under dom senste tre årens tävlingar, men nu helt plötsligt var det visst väldigt viktigt.

Så just nu växlar det mellan att vara arg och bara vilja skita i hela tävlingen, eller fundera på att andå använda min tävlingsdräkt och förmodligen få minuspoäng för det. Anordnarna tyckte dom hade en jätte bra lösning när dom sa att jag kunde använda mina vanliga tävlingsbyxor (svart/röda) och låna en tävlingsjacka i rätt modell men som var förstor (och turkos). NEJ TACK!!!

Det är svårt att inte låta sig påverkas såhär dagen innan tävling när man får sånna besked. Vilket är lite synd eftersom det kändes riktigt bra fram tills dess och vi var båda nöjda och glada efter dagen träning som vi körde på tävlingsmattan och klarade alla vår saker. Vi trängde oss nämligen in tillsammans med italjenarna på deras träningstid som var i tävlingshallen.


En stund av lycka efter träningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0