Första tävlingsdagen = handformer

Vi började den här måndagen med att fixa oss en dräkt som skulle vara godkänd enligt alla regler. Å vi hade en sån tur att en av norrmännen som är här är lika lång som Zacke OCH hade en svart tävlingsdräkt. Ok en jacka som passar en killa på 1.90 kanske inte är det optimala för mig, men jag tänkte "skit samma den tar vi" Byxerna var däremot lite FÖR stora och dom kunde jag inte alls ha. Men som tur var så hade jag ett par egna helsvarta byxor med mig, något förstora dom också men det var lika bra för då kune Zacke använda samma byxor som mig också.


Dom här byxorna blev ratade, men det var ju nästan så att jag inte skulle ha behövt någon överdel alls om jag hade kört i dom.





Klockan halv ett när lunchen öppnade tänkte jag att det var bäst att bara ta en pytte portion eftersom det bara var 1,5 timme tills jag tävlade. Tre timmar senare när det var 1 timme kvar tills jag tävlade var jag både hungrig och yr i huvet, men det fick lösas av några klunkar cola och något kexchoklads-liknande.


Skitkul att sitta och vänta i flera timmar


Men vi är väl inte allt för nöjda med informationen om förseningar eller ens att det blev så sjukt mycket försenat. Än så länge är det här den sämsta tävlingen vi har vart på organisationsmässigt måste jag nog säga. Sen har jag väl en del andra saker jag skulle vilja glaga om också, men jag måste nog ta och välja vilka som ska få höra sanningen om vad det är. (Såvida det inte bli ÄNNU värre och jag tillslut känner att alla måste veta)



Så tävlingarna då!
Hela det svenska taolu laget tävlade idag i handform, vi var två tjejer och två killar. Själv är jag ganska nöjd med hur det gick, formmässigt. Jag måste kolla upp vad jag tidigare fick för poäng och hur dom tidigare tävlingsformerna såg ut innan jag kan bestämma mig för om jag är nöjd med mina poäng. Men just nu tror jag inte att jag är nöjd med dom eftersom jag tycker att andra som inte fötjänade det fick bättre poäng.

Zacke missade tyvärr två hopp och är verkligen inte nöjd, sen var hans form väldigt exakt 1,20 men domarna måste ha stängt av sin tidtagning för tidigt eller startat för sent för han fick även minus för att hans form var för kort. Men det var ingen han tyckte var någon vits att klaga på eftersom det ändå inte gick så jätte bra.


Uppvärmningar är lika med kaos och kallabalik på mattan


Filmer kan jag tyvärr inte lägga upp några nu för tydligen är youtube spärrat även här och efter en alldeles för lång dag i halle vill jag bara ta ett långt bad och sen gå och lägga mig.

Förhoppningsvis kommer det inte vara flera timmars förseningar imorgon så man kan få i sig lite lunch och gärna middag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0