Press gjorde dom bra

Så vad blev det av träningen idag kan man ju undra. Å jag har ingen aning om vad jag har gjort idag, men tiden bara försvinner ändå. Kunde inte sparka på vårat avancerade pass hur mycket kräm jag än kladdade på. Det var kanske för tidigt för mina muskler. När det var dags för nybörjarna var det en som kom å han sa att han var skadad och inte kunde träna sen åkte han igen. =) Nybörjare brukar inte vara allt för bra på att träna på helger, men han visade ju i alla fall sitt intresse.

På eftermiddan hoppa vi in i bilen, hämtade upp tre stycken från tävlingsgruppen och gav oss iväg norrut mot stockholm. Dom var nog ganska nervösa men tyckte det skulle bli väldigt roligt att åka och träna på en annan klubb, där självaste landslagstränaren skulle titta på dom. Men dom hade fått lite info om hur det skulle vara och vad dom som tränar på den klubben är bra på, och självklart vad dom själva är bättre på. Det var roligt att se hur dom skärpte sig och blev betydligt bättre, hoppade högre och klarade saker som dom väldigt sällan gör annars.
Men det bästa var ändå att jag kunde sparka. =P Efter att ha smörjt in benet två gånger till sen förmiddagsträningen var det betydligt bättre och jag kände knappt att det gjorde ont, kändes mer som "vanligt" gjorde ont i början men efter några sparkar var det helt OK. Fick väl sota för det sen efter passet då muskeln började dra ihop sig igen och det högg till bara av att gå.
Nu ska jag ut och springa, sen blir det ett varmt bad och smörja in med heat lotion så är det säkert tipp topp tills imorgon. Då hade jag tänkt att komma på ett härligt hårt träningsprogram för veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0